Portefeuillehouder
Steven Stegen

Omschrijving activiteit

Wij blijven werken aan onze dienstverlening richting ondernemers. We zorgen dat het relatiemanagement op orde is en voorzien ondernemers zo snel en goed mogelijk van antwoord. We maken hierbij gebruik van de resultaten van de ondernemerspeiling 2020 en feedback die we horen in gesprekken met ondernemers. In 2022 wordt het voor ondernemers digitaal gemakkelijker en aantrekkelijker om met ons in contact te komen. We zetten actief in op onze social media kanalen en werken aan een CRM systeem om onze ondernemers goed te kunnen bereiken.

Portefeuillehouder

S. Stegen

Omschrijving (label)

Halfjaarrapportage 2022

Kwaliteit

G

Toelichting

Ondernemersdienstverlening is een doorlopend proces. De klant (ondernemer) centraal zetten in de complexe omgeving waarin wij opereren is een uitdaging. Naast eenvoudige en toegankelijke processen is in veel gevallen het managen van de verwachting naar alle betrokkenen de sleutel tot succes. De kwaliteit van de ondernemersdienstverlening wordt onder andere gemeten in de ondernemers enquête en op basis van persoonlijke ervaringen van ondernemers die wij spreken. Dit geeft aan dat we stappen maken maar ook dat er ontwikkelpunten zijn waar aandacht voor nodig is.

We hebben de afgelopen periode gebruikt voor het uitbreiden van de digitale dienstverlening door gebruik te maken van de app Chainels. Deze app gebruiken we om ondernemers te informeren over relevante ontwikkelingen. Ondernemers kunnen hier zelf ook berichten op plaatsen. Toreco, Ondernemend Coevorden en Centrummanagement maken ook gebruik van deze app. Op dit moment zijn er zo'n 500 ondernemers aangesloten op deze app.

Geld

G

Toelichting

Tijd

O

Toelichting

We moeten als organisatie tijd en aandacht geven aan (ondernemers)dienstverlening dat doen we bij vlagen onvoldoende. Dit heeft ook deels te maken met prioriteitstelling. Het gesprekken over het aanschaffen van het CRM-systeem lopen nog.